Spokojnie, testów na prawo jazdy zmieniać nie trzeba, ale pomysł szerszego wykorzystania buspasów jest niezły.
Okazuje się, że Rafał Trzaskowski nie tylko zna się na muzyce, ale rozumie potrzeby ruchu drogowego.
Nie tak szybko kochany, czyli dopuszczalne prędkości dla motocyklistów
Motocykle na buspasach
Pozytywne wyniki pilotażu, który trwał w Warszawie od maja 2018 r. do października 2019 roku pozwoliły podjąć decyzję o działaniach na szerszą skalę oraz utrzymaniu organizacji ruchu prowadzonej na potrzeby pilotażu. Dziś motocykle mogą poruszać się na ulicy Radzymińskiej w Warszawie.
Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy powiedział:
W ocenie zasadności tego pomysłu kierowaliśmy się przede wszystkim bezpieczeństwem. Przez dwa sezony sprawdziliśmy w praktyce, jak dopuszczenie ruchu motocykli wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonowanie buspasów. Wnioski są pozytywne – motocykliści z odpowiednim poszanowaniem potraktowali przywilej jazdy po wydzielonych pasach, a ze strony kierowców autobusów komunikacji miejskiej nie mieliśmy uwag krytycznych.
W kolejnym etapie nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona na pozostałych ulicach (z buspasami). Obecni trwają ostatnie ustalenie co do ul. Puławskiej (za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia w obu kierunkach), Bitwy Warszawskiej (na odc. Grójecka – Al. Jerozolimskie) oraz Modlińskiej (na odc. Kuklińskiego – Elektronowa).
Prawo jazdy na motocykl: 10 najtrudniejszych pytań w testach na motocyklowe prawo jazdy
Buspasem osobówką
To niejedyny pomysł na rozszerzenie użyteczności buspasów. Na podobny pomysł wpadł kiedyś Poznań, zezwalając na jazdę nim samochodom osobowym, pod warunkiem podróżowania nim przynajmniej trzech osób.
Zgodnie z ustawą o elektromobilności, od 22 lutego 2018 roku z buspasów mogą korzystać samochody elektryczne.