O negatywnym wyniku egzaminu praktycznego na prawo jazdy bardzo często przesądzają głupie błędy, czasem takie, których nigdy wcześniej nie popełniało się. Czy egzaminatorzy naprawdę oblewają za głupoty?
Egzamin na prawo jazdy: o co chodzi?
W przypadku egzaminu na prawo jazdy kategorii B, na placu manewrowym WORD masz do zaliczenia zaledwie 3 zadania egzaminacyjne.Przepisy jasno określają
- jakie zadania masz do wykonać
- jak należy je wykonać aby egzamin zaliczyć.
- jak ma być oceniana prawidłowość wykonania poszczególnych zadań.
Mało tego – przepisy mówią między innymi:
- jak powinny być ustawione lusterka, zagłówki,
- co musisz widzieć w lusterkach,
- jak należy cofać na pasie ruchu,
- kiedy przysługuje Ci poprawka zadania, a kiedy egzamin zostaje przerwany bez możliwości poprawki zadania i to już na etapie jazdy po pasie ruchu.
…jasno. Czarno na białym. Mało tego – zadania na zamkniętym dla ruchu placu manewrowym są w pełni wyuczalne, powtarzalne i znane – zarówno dla instruktora jak i egzaminatora.
O ile Twój instruktor zechce zapoznać Cię z nimi.
[poll id=”20″]
Plan na egzamin w ruchu miejskim jest prosty: pokazać, że potrafisz jeździć. Po prostu.
No dobrze… Po drodze masz do wykonania szereg zadań egzaminacyjnych, ale zasady przeprowadzania egzaminu kładą nacisk na… poprawną jazdę.
Egzamin w ruchu miejskim polega bowiem na wykonaniu, zgodnie z przepisami ruchu drogowego i techniką kierowania pojazdem, zadań egzaminacyjnych, które ustalone są w przepisach regulujących przebieg egzaminu. Same zadania to jednak nie wszystko, bowiem
Egzaminator zwraca szczególną uwagę na:
a) sposób wykonywania manewrów na drodze,
b) zachowanie wobec innych uczestników ruchu drogowego,
c) umiejętność oceny potencjalnych lub rzeczywistych zagrożeń na drodze,
d) skuteczność reagowania w przypadku powstania zagrożenia,
e) sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem.
…tak mówi rozporządzenie w sprawie egzaminowania, do pobrania poniżej artykułu.
http://ministerstwonaukijazdy.pl/ido-zdajo-a-pozniej-placzo-dlaczego/
Egzaminator “się uwziął”
Owszem. Tak bywa, Egzaminatorzy “czepiają się” za kierunkowskazy, znaki poziome (linie, strzałki kierunkowe), umiejętność posługiwania się elementami sterowania pojazdem (czyli w skrócie czy nie wieziesz go jak worka z ziemniakami), dynamikę jazdy (zbyt wolna i zbyt szybka jazda są niebezpieczne dla Ciebie i innych uczestników ruchu).
Czemu egzaminator czepia się? Bo do niego zależy ocena, czy nadajesz się do samodzielnej jazdy czy też nie. A ma na to jakieś pół godziny, w czasie których musisz udowodnić, że potrafisz bezpiecznie prowadzić. Pamiętaj, że:
- Przepisy określają kiedy egzamin może zostać przerwany
- Twoja jazda ma być zgodna z zasadami techniki kierowania pojazdem. Trudno uznać technikę kierowania za poprawną, a umiejętność posługiwania się elementami sterowania pojazdem za prawidłowe w sytuacji gdy silnik samochodu gaśnie notorycznie, a samochód panuje nad Tobą a nie Ty nad samochodem. Ale spokojnie – samo zgaśnięcie silnika, nawet kilkukrotne błędem egzaminacyjnym być nie musi. Egzaminator widząc Twoje (niebezpieczne) zachowanie na drodze może po prostu nie dopuścić Cię do samodzielnej jazdy w ruchu drogowym. To on przecież ostatecznie decyduje, o tym, czy jeździć możesz czy też nie
- …oraz energooszczędna.
Poczytaj sobie czego tak naprawdę wymagają egzaminatorzy.
Egzaminator więc się nie uwziął. On wykonuje swoją pracę, która… jest nagrywana (lubisz być nagrywany/a?)
http://wordzamosc.ministerstwonaukijazdy.pl/tego-egzaminie-rob/
Błędy na egzaminie? Te same co przyczyny wypadków
Jest jeszcze jedno. WORD Warszawa zauważył, że błędy egzaminacyjne doskonale pokrywają się przyczynami wypadków drogowych. Czy to naprawdę trzeba jeszcze jakoś wyjaśniać?
[wpdm_package id=’3160′]
[wpdm_package id=’3136′]