Czemu egzaminator WORD oblewa za głupoty?

 

O negatywnym wyniku egzaminu praktycznego na prawo jazdy bardzo często przesądzają głupie błędy, czasem takie, których nigdy wcześniej nie popełniało się. Czy egzaminatorzy naprawdę oblewają za głupoty?

Egzamin na prawo jazdy: o co chodzi?

W przypadku egzaminu na prawo jazdy kategorii B, na placu manewrowym WORD masz do zaliczenia zaledwie 3 zadania egzaminacyjne.Przepisy  jasno określają

  • jakie zadania masz do wykonać
  • jak należy je wykonać aby egzamin zaliczyć.
  • jak ma być oceniana prawidłowość wykonania poszczególnych zadań.

Mało tego – przepisy mówią między innymi:

  • jak powinny być ustawione lusterka, zagłówki,
  • co musisz widzieć w lusterkach,
  • jak należy cofać na pasie ruchu,
  • kiedy przysługuje Ci poprawka zadania, a kiedy egzamin zostaje przerwany bez możliwości poprawki zadania i to już na etapie jazdy po pasie ruchu.

…jasno. Czarno na białym. Mało tego – zadania na zamkniętym dla ruchu placu manewrowym są w pełni wyuczalne, powtarzalne i znane – zarówno dla instruktora jak i egzaminatora.

O ile Twój instruktor zechce zapoznać Cię z nimi.

Pierwszy egzamin oblałem(am)

View Results

Loading ... Loading ...

Plan na egzamin w ruchu miejskim jest prosty: pokazać, że potrafisz jeździć. Po prostu.

No dobrze… Po drodze masz do wykonania szereg zadań egzaminacyjnych, ale zasady przeprowadzania egzaminu kładą nacisk na…  poprawną jazdę.

Egzamin w ruchu miejskim polega bowiem na wykonaniu, zgodnie z przepisami ruchu drogowego i techniką kierowania pojazdem, zadań egzaminacyjnych, które ustalone są w przepisach regulujących przebieg egzaminu. Same zadania to jednak nie wszystko, bowiem

Egzaminator zwraca szczególną uwagę na:

a) sposób wykonywania manewrów na drodze,

b) zachowanie wobec innych uczestników ruchu drogowego,

c) umiejętność oceny potencjalnych lub rzeczywistych zagrożeń na drodze,

d) skuteczność reagowania w przypadku powstania zagrożenia,

e) sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem.

…tak mówi rozporządzenie w sprawie egzaminowania, do pobrania poniżej artykułu.

Ido, nie zdajo a później płaczo. Dlaczego?

Egzaminator „się uwziął”

Owszem. Tak bywa, Egzaminatorzy „czepiają się” za kierunkowskazy, znaki poziome (linie, strzałki kierunkowe), umiejętność posługiwania się elementami sterowania pojazdem (czyli w skrócie czy nie wieziesz go jak worka z ziemniakami), dynamikę jazdy (zbyt wolna i zbyt szybka jazda są niebezpieczne dla Ciebie i innych uczestników ruchu).

Czemu egzaminator czepia się? Bo do niego zależy ocena, czy nadajesz się do samodzielnej jazdy czy też nie. A ma na to jakieś pół godziny, w czasie których musisz udowodnić, że potrafisz bezpiecznie prowadzić. Pamiętaj, że:

  1. Przepisy określają kiedy egzamin może zostać przerwany
  2. Twoja jazda ma być zgodna z zasadami techniki kierowania pojazdem. Trudno uznać technikę kierowania za poprawną, a umiejętność posługiwania się elementami sterowania pojazdem za prawidłowe w sytuacji gdy silnik samochodu gaśnie notorycznie, a samochód panuje nad Tobą a nie Ty nad samochodem. Ale spokojnie – samo zgaśnięcie silnika, nawet kilkukrotne błędem egzaminacyjnym być nie musi. Egzaminator widząc Twoje (niebezpieczne) zachowanie na drodze może po prostu nie dopuścić Cię do samodzielnej jazdy w ruchu drogowym. To on przecież ostatecznie decyduje, o tym, czy jeździć możesz czy też nie
  3. …oraz energooszczędna.

Poczytaj sobie czego tak naprawdę wymagają egzaminatorzy.

Egzaminator więc się nie uwziął. On wykonuje swoją pracę, która… jest nagrywana (lubisz być nagrywany/a?)

Tego na egzaminie nie rób

Błędy na egzaminie? Te same co przyczyny wypadków

Jest jeszcze jedno. WORD Warszawa zauważył, że błędy egzaminacyjne doskonale pokrywają się przyczynami wypadków drogowych. Czy to naprawdę trzeba jeszcze jakoś wyjaśniać?

Czytaj też