Kraje Unii Europejskiej wycofują się z obowiązku jazdy całą dobę na światłach.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk jest za zniesieniem przepisu nakładającego obowiązek jazdy na światłach przez całą dobę. Przypomniał, że był w grupie posłów, którzy w latach 2011-2012 podpisali projekt w tej sprawie.
Posłanka Gabriela Małkowska PiS zapytała szefa Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, czy resort przyjrzy się obowiązkowi jazdy na światłach przez całą dobę:
Kilka lat temu wprowadzono w Polsce taki obowiązek bez względu na widoczność i porę roku. Ta sprawa wywołała wiele kontrowersje tylko wśród kierowców ale i wśród środowiska naukowego, które tą problematyką się zajmuje. Przytaczali wiele argumentów dotyczących tego, że to nie poprawia a pogarsza sytuację, bo gdy jest słoneczny dzień, to kierowcy nawzajem się oślepiają, że oślepiają pieszych, że zostało to właściwie pomyślane jako biznes dla producentów żarówek i innych urządzeń. Czy ministerstwo analizuje konsekwencje wprowadzenia tego obowiązku? Czy w krajach UE wszędzie stosuje się taki obowiązek – bo wiadomo mi, że jedne kraje wprowadzają a inne z tego rezygnują. I czy monitorujemy skuteczność tego rozwiązania?
Minister odpowiada
Wyszliśmy z inicjatywą, aby znieść ten obowiązek używania świateł mijania w dzień . Zdania na ten temat nie zmieniłem.