Kryzys w nauce jazdy. Nie będzie gdzie robić kursów?

 

No i mamy poważny kryzys w nauce jazdy i to u progu nowego sezonu. Kursanci, instruktorzy a także część motoryzacyjnego bractwa dziennikarzy biegają w kółko nerwowo wymachując rekami mamrocząc pod nosem coś o rondach, a to właśnie ten rodzaj skrzyżowań (lub placków jak nazywają to inni) doprowadził branżę do punktu, którego przekroczenie prowadzi wprost do obłędu.

A wszystko przez kolejny wyrok sądu odnoszący się do włączania lewego kierunkowskazu przed wjechaniem na placek.  Tfu – rondo (czy tylko mi placek kojarzy się w tym kontekście z krowim łajnem?).

Doszło więc do sytuacji w której policjanci mawiają, że lewy kierunkowskaz włączyć można, instruktorzy, że należy, sąd, że nie wolno, a cytowani przez tvn24 eksperci, że to nie zaszkodzi, a innym uczestnikom ruchu pomoże. Nic więc dziwnego, że kursanci siedząc w kąciku sali wykładowej swojego OSK i kwilą, bowiem czeka ich kolejna jazda, a oni nadal nie znają zasad poruszania się po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. Jakby tego było mało prawo drogowe nie przewiduje określenia rondo, teoretycy doszukują się podstaw prawnych w prawie budowlanym, a ci bardziej odjechani ronda prostują – bo „to takie skrzyżowanie na którym można jechać tylko na wprost, jeśli go wyprostujemy”.

Kierunkowskaz na rondzie – co robić, jak żyć?

Zdania są podzielone. Egzaminator nadzorujący w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego we Włocławku wyznaje serwisowi dziendobrywloclawek:

Wjeżdżając na rondo korzystamy z lewego kierunkowskazu gdy będziemy na rondzie skręcać w lewo lub zawracać.

Kierunkowskaz na rondzie: ostateczne rozwiązanie problemu

Znaleźliśmy rozwiązanie problemu kierunkowskazów na rondzie. Mamy tu na myśli opony z mchem. Takim wynalazkiem pochwalił się Goodyear.

Na rantach tych opon znajduje się specjalny pasek świetlny, który informuje innych o manewrach pojazdu i świeci się, kiedy samochód skręca, zmienia pas lub hamuje. Zakładamy też, że czujniki i cała elektronika wbudowane w oponie wiedzą w jakim kierunku przez rondo chcemy przejechać.

Przy okazji nowe opony Goodyeara dzięki mchowi w nich zawartemu pochłaniają C02 wydzielając tlen – mniej więcej w ilości „tyle co kot napłakał”.

Tak. Na rondach są wypadki

W 2016 roku na skrzyżowaniach doszło do 10438 wypadków. 531 z nich miało miejsce na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, a to z kolei oznacza, że skrzyżowania o ruchu okrężnym należą do najbezpieczniejszych – zaraz po skrzyżowaniach równorzędnych, i to niezależnie od tego czy włączacie lewy kierunkowskaz czy nie.

Kierunkowskaz na rondzie. Kolejny wyrok sądu podzielił kierowców

Czytaj też