Czy tego chcemy czy nie, od elektryków i hybryd ciężko uciec. Dlatego pojazdy te zaczęły pojawiać się w naukach jazdy.
Ci, którzy nie mają własnego stylu – podążają za trendem. Styl lubelskiego Auto-Holika sprawia, że w nauce jazdy pojawiają się… nowe trendy. To dobrze. Najczęstsze hasła reklamowe szkół nauki jazdy odrobinę się już oklepały 🙂
To właśnie Auto-Holik jako pierwszy w Lublinie przystosował do wymogów egzaminacyjnych część swojej floty, dziś kamera w aucie nauki jazdy nie jest niczym nadzwyczajnym. Teraz na egzaminach w WORD Lublin pojawi się… hybryda.
Po co hybryda w nauce jazdy?
Przede wszystkim to automat. Układy napędowe tego typu są coraz popularniejsze, na tyle popularne, że w przypadku niektórych modeli aut coraz trudniej zakupić w salonie manuala.
Jazda hybryda to jazda samochodem napędzanym najnowszym rodzajem napędu, który rozwija się dość dynamicznie wśród większości producentów samochodów.
Hybryda to połączenie silnika spalinowego z elektrycznym. Dużo słyszymy o samochodach elektrycznych. Jeśli będziesz umiał(a) obsługiwać hybrydę będziesz potrafił(a)również jeździć zarówno samochodami elektrycznymi jak i spalinowymi. Napęd hybrydowy jest tak nowatorski, że wyprzedza o krok milowy napęd konwencjonalny ( spalinowy) ale i sam napęd elektryczny.
Hybrydy odzyskując energię podczas hamowania i magazynując ją w baterii są samochodami super ekologicznymi. Odzyskana i zmagazynowana w bateriach energia elektryczna jest wykorzystywana podczas ruszania lub spokojnej jazdy że stała prędkością na przykład w korkach.
Hybryda nie zużywa klocków hamulcowych podczas spokojnego wytracania prędkości gdy działa silnik elektryczny i rekuperator, który odzyskuje energię z hamowania zamieniając ją w prąd elektryczny który w każdej chwili może zostać użyty do przyśpieszania.
Taki pojazd posiada też plusy silnika spalinowego – czyli zasięg i możliwość tankowania na każdej stacji i to w krótkim czasie, a w mieście porusza się bezszelestnie oszczędzając nam problemów ze spalaniem paliwa i pyłami z klocków hamulcowych.
Układy wspomagające zdanie egzaminu
Nowy pojazd szkoleniowo-egzaminacyjny Auto-Holika doposażony jest w kamerę cofania oraz czujniki parkowania, dzięki czemu zdanie egzaminu na prawo jazdy będzie jeszcze łatwiejsze – dziś przepisy egzaminacyjne zezwalają na wykorzystywanie tego typu urządzeń. Niestety parę systemów, jak np system czytania znaków drogowych, hamowanie awaryjne PCS i automatyczne włączanie świateł drogowych drogowych na egzamin trzeba będzie wyłączać. Podczas egzaminu na prawo jazdy nie skorzystacie też z asystenta pasa ruchu. Wszystkie te układy mogą być jednak stosowane podczas szkolenia w nauce jazdy.
Hybryda pojawiła się też w Krakowie. Tam szkolenie i egzaminowanie z wykorzystaniem samochodu hybrydowego realizowane jest przez Akademię Auto.
A jeszcze niedawno żartowaliśmy sobie na Prima Aprilis o elektrykach w WORD.