Hybryda w nauce jazdy i na egzaminie? To już możliwe

 

Czy tego chcemy czy nie, od elektryków i hybryd ciężko uciec. Dlatego pojazdy te zaczęły pojawiać się w naukach jazdy.

Ci, którzy nie mają własnego stylu – podążają za trendem. Styl lubelskiego Auto-Holika sprawia, że w nauce jazdy pojawiają się… nowe trendy.  To dobrze. Najczęstsze hasła reklamowe szkół nauki jazdy odrobinę się już oklepały 🙂

To właśnie Auto-Holik jako pierwszy w Lublinie przystosował do wymogów egzaminacyjnych część swojej floty, dziś kamera w aucie nauki jazdy nie jest niczym nadzwyczajnym. Teraz na egzaminach w WORD Lublin pojawi się… hybryda.

Po co hybryda w nauce jazdy?

Przede wszystkim to automat. Układy napędowe tego typu są coraz popularniejsze, na tyle popularne, że w przypadku niektórych modeli aut coraz trudniej zakupić w salonie manuala.

Jazda hybryda to jazda samochodem napędzanym najnowszym rodzajem napędu, który rozwija się dość dynamicznie wśród większości producentów samochodów.

Hybryda to połączenie silnika spalinowego z elektrycznym. Dużo słyszymy o samochodach elektrycznych. Jeśli będziesz umiał(a) obsługiwać hybrydę będziesz potrafił(a)również jeździć zarówno samochodami elektrycznymi jak i spalinowymi. Napęd hybrydowy  jest tak nowatorski, że wyprzedza o krok milowy napęd konwencjonalny ( spalinowy) ale i sam napęd elektryczny.

Hybrydy odzyskując energię podczas hamowania i magazynując ją w baterii są samochodami super ekologicznymi.  Odzyskana i zmagazynowana w bateriach energia elektryczna jest wykorzystywana podczas ruszania lub spokojnej jazdy że stała prędkością na przykład w korkach.

Hybryda nie zużywa klocków hamulcowych podczas spokojnego wytracania prędkości gdy działa silnik elektryczny i  rekuperator, który odzyskuje energię z hamowania zamieniając ją w prąd elektryczny który w każdej chwili może zostać użyty do przyśpieszania.

Taki pojazd posiada też plusy silnika spalinowego – czyli zasięg i możliwość tankowania na każdej stacji i to w krótkim czasie, a w mieście porusza się bezszelestnie oszczędzając nam problemów ze spalaniem paliwa i pyłami z klocków hamulcowych.

Układy wspomagające zdanie egzaminu

Nowy pojazd szkoleniowo-egzaminacyjny Auto-Holika doposażony jest w kamerę cofania oraz czujniki parkowania, dzięki czemu zdanie egzaminu na prawo jazdy będzie jeszcze łatwiejsze – dziś przepisy egzaminacyjne zezwalają na wykorzystywanie tego typu urządzeń. Niestety parę systemów, jak np system czytania znaków drogowych, hamowanie awaryjne PCS i automatyczne włączanie świateł drogowych drogowych na egzamin trzeba będzie wyłączać. Podczas egzaminu na prawo jazdy nie skorzystacie też z asystenta pasa ruchu. Wszystkie te układy mogą być jednak stosowane podczas szkolenia w nauce jazdy.

Hybryda pojawiła się też w Krakowie.  Tam szkolenie i egzaminowanie z wykorzystaniem samochodu hybrydowego realizowane jest przez Akademię Auto.

A jeszcze niedawno żartowaliśmy sobie na Prima Aprilis o elektrykach w WORD.

Czytaj też