Pomysł reaktywacji kultowego motocykla WSK pojawiał się najpierw w głowach pasjonatów. W tamtym roku pisaliśmy o realnym zamiarze wznowienia produkcji, teraz ma zostać zaprezentowany model wykonawczy pierwszego modelu WSK.
O “czarnej strzale” w nowym wydaniu niewiele wiadomo. O nowym-starym motocyklu głównie się pisze, a publikowane szkice traktować należało głównie jako fantazje projektantów niż konkretne modele. Model wykonawczy pierwszej WSK ma jednak zostać zaprezentowany na dzisiejszym Zlocie Motocykli WSK i Innych.
Pierwsza wersja WSK ma być napędzana dwusuwowym silnikiem o pojemności… 125 cm sześć, przystosowanym jednak do wymogów dzisiejszych ekoprzepisów. Co ciekawe “dziadek” studwudziestkipiatki wyciągał zaledwie 7 KM, dzisiejszy silnik ma osiągać moc 25 KM i to z tej samej pojemności skokowej. W planach są też wersje znacznie silniejsze z silnikiem o pojemności:
- 250 cm sześć.,
- 500 cm sześć.,
- 1000 cm sześć (180 KM!).
…a także wersja z silnikiem elektrycznym.
http://ministerstwonaukijazdy.pl/wsk-reaktywacja-motocykle-chce-produkowac-ursus/
Produkcję WSK zakończono 31 października 1985 roku. Koniec ich produkcji był jednocześnie końcem polskich motocykli, w tamtym czasie był WSK była bowiem jedynym produkowanym w Polsce motocyklem. Przez 30 lat produkcji motocykla WSK świdnicki zakład opuściło ponad 1,6 mln maszyn w różnych wersjach.