Rozmiar ma jednak znaczenie

 

A przynajmniej tak wynika z przepisów kodeksu drogowego.

Jeśli ktoś mówi, że rozmiar nie ma znaczenia to (delikatnie mówiąc) mija się z prawdą 😉

Te wartości lepiej znać:

W takiej odległości od skrzyżowania może być postawiony znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” 0 m
Maksymalna odległość, na jaką przewożony ładunek może wystawać z boku pojazdu 0,23 m
Maksymalna długość ładunku wystającego poza przednią płaszczyznę obrysu pojazdu 0,5 m
Minimalna długość obu boków chorągiewki używanej do oznaczenia ładunku wystającego  z boku i z tyłu pojazdy 0,5 m
Maksymalna szerokość roweru 0,9 m
Minimalny odstęp pojazdu od wyprzedzanego roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych 1 m
Wysokość umieszczenia trójkąta odblaskowego na samochodzie, który uległ on awarii na obszarze zabudowanym, a pojazdy nie wyposażony w światła awaryjne 1 m
Szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych w przypadku parkowania pojazdu czterema kołami na chodniku 1,5 m
Maksymalna długość ładunku- liczona od siedzenia kierowcy- wystającego z przodu pojazdu, 1,5 m
Minimalna szerokość chodnika, z którego może korzystać rowerzysta w przypadku braku drogi dla rowerów, a prędkość maksymalna na drodze wzdłuż której przebiega chodnik przekracza 50 km/h 2 m
Miejsce do parkowania równoległego na egzaminie powinno wynosić około 2 długości pojazdu egzaminacyjnego
 2 
Maksymalna długość ładunku wystającego z tyłu pojazdu 2 m
Maksymalna szerokość auta wraz z wystającym ładunkiem 2,5 m
Maksymalna odległość między pojazdami podczas holowania na holu sztywnym 3 m
Minimalna odległość między pojazdami holującymi się na połączeniu elastycznym 4 m
Maksymalna wysokość pojazdu wraz z ładunkiem 4 m
Maksymalna łączna długość motocykla, motoroweru, roweru wraz z przyczepą 4 m
Minimalny odstęp od pojazdu poprzedzającego podczas zatrzymania w tunelu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego 5 m
Maksymalna odległość między pojazdami holującymi się na połączeniu elastycznym 6 m
Długość zespołu pojazdów dopuszczająca włączenie świateł postojowych jedynie od środka jezdni 6 m
Minimalny odległość od przedniej strony znaku lub sygnału drogowego podczas zatrzymania się, jeżeli znaki te zostałyby zasłonięte przez 10 m
Minimalny odległość od przejazdu kolejowego podczas zatrzymania się 10 m
Minimalny odległość od przejazdu tramwajowego podczas zatrzymania się 10 m
Minimalny odległość od przejazdazdu dla rowerzystów podczas zatrzymania się 10 m
Minimalny odległość od przejścia dla pieszych podczas zatrzymania się 10 m
Minimalny odległość od skrzyżowania dla pieszych podczas zatrzymania się  
Maksymalna odległość między osobami idącymi w kolumnie i trzymającymi latarki 10 m
Długość pojazdu lub zespołów pojazdów uniemożliwiająca parkowanie poza wyznaczonymi w tym celu parkingami 12 m
Minimalny odstęp od słupka lub tablicy oznaczającej przystanek podczas zatrzymania się 15 m
Minimalny odstęp od punktów krańcowych wysepki, jeżeli jezdnia z jej prawej strony ma tylko jeden pas ruchu – podczas zatrzymania się 15 m
Maksymalna długość pojazdu samochodowego i naczepy 16,5 m
Maksymalna długość zespołu dwóch pojazdów. Wyjątki od zasady określa art. 62.4a prd. 18,75 m
Minimalna długość drogi, twardej, aby nie była uznana za drogę gruntową 20 m
Maksymalna długości kolumny pieszych która nie wymusza stosowania na idącym lewej stronie z przodu i z tyłu kolumny elementów odblaskowych 20 m
Maksymalna długość zespołu trzech pojazdów 22 m
Odległość znaku A-7 „ustąp pierwszeństwa” od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów nie przekracza 60 km/h do 25 m
Tyle w ciągu jednej sekundy przejeżdża pojazd jadący z prędkością 100 km/h ok 30 m
Minimalna odległość w jakiej należy umieścić trójkąt odblaskowy w razie awarii auta poza obszarem zabudowanym 30 m
Odległość znaku A-7 „ustąp pierwszeństwa” od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h do 50 m
Maksymalna długość kolumny pieszych 50 m
Odległość od pojazdu poprzedzającego jaką musi zachować kierujący pojazdem o dmc nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusu, w tunelu o długości powyżej 500 m poza obszarem zabudowanym 50 m
Minimalna przejrzystość powietrza poniżej której można użyć tylnych świateł przeciwgłowych 50 m
Maksymalna odległość w jakiej należy ustawić trójkąt ostrzegawczy w przypadku awarii auta poza obszarem zabudowanym 50 m
Odstęp do poprzedzającego pojazdu jaki musi zachować kierujący samochodem (poza samochodami o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusami) w tunelu o długości przekraczającej 500 m 80 m
Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów nie przekracza 60 km/h do 100 m
Minimalna odległość pomiędzy kolumnami pieszych 100 m
Odległość od przejścia w jakiej piesi mogą przechodzić przez jezdnię poza przejściem 100 m
Odległość skrzyżowania od przejścia dla pieszch w obrębie którego można przechodzić przez jezdnie, jeśli nie ma wyznaczonego przejścia dla pieszych 100 m
Odległość ustawienia trójkąta ostrzegawczego w przypadku awarii pojazdu na autostradzie 100 m
Minimalna widoczność światła latarki używanej przez kolumnę pieszych lub poganiacza 150 m
Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h 150-300 m
Minimalna odległość między piątym a kolejnym pojazdem zaprzęgowym 200 m