A przynajmniej tak wynika z przepisów kodeksu drogowego.
Jeśli ktoś mówi, że rozmiar nie ma znaczenia to (delikatnie mówiąc) mija się z prawdą 😉
Te wartości lepiej znać:
W takiej odległości od skrzyżowania może być postawiony znak A-7 “ustąp pierwszeństwa” | 0 m |
Maksymalna odległość, na jaką przewożony ładunek może wystawać z boku pojazdu | 0,23 m |
Maksymalna długość ładunku wystającego poza przednią płaszczyznę obrysu pojazdu | 0,5 m |
Minimalna długość obu boków chorągiewki używanej do oznaczenia ładunku wystającego z boku i z tyłu pojazdy | 0,5 m |
Maksymalna szerokość roweru | 0,9 m |
Minimalny odstęp pojazdu od wyprzedzanego roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych | 1 m |
Wysokość umieszczenia trójkąta odblaskowego na samochodzie, który uległ on awarii na obszarze zabudowanym, a pojazdy nie wyposażony w światła awaryjne | 1 m |
Szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych w przypadku parkowania pojazdu czterema kołami na chodniku | 1,5 m |
Maksymalna długość ładunku- liczona od siedzenia kierowcy- wystającego z przodu pojazdu, | 1,5 m |
Minimalna szerokość chodnika, z którego może korzystać rowerzysta w przypadku braku drogi dla rowerów, a prędkość maksymalna na drodze wzdłuż której przebiega chodnik przekracza 50 km/h | 2 m |
Miejsce do parkowania równoległego na egzaminie powinno wynosić około 2 długości pojazdu egzaminacyjnego |
2 |
Maksymalna długość ładunku wystającego z tyłu pojazdu | 2 m |
Maksymalna szerokość auta wraz z wystającym ładunkiem | 2,5 m |
Maksymalna odległość między pojazdami podczas holowania na holu sztywnym | 3 m |
Minimalna odległość między pojazdami holującymi się na połączeniu elastycznym | 4 m |
Maksymalna wysokość pojazdu wraz z ładunkiem | 4 m |
Maksymalna łączna długość motocykla, motoroweru, roweru wraz z przyczepą | 4 m |
Minimalny odstęp od pojazdu poprzedzającego podczas zatrzymania w tunelu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego | 5 m |
Maksymalna odległość między pojazdami holującymi się na połączeniu elastycznym | 6 m |
Długość zespołu pojazdów dopuszczająca włączenie świateł postojowych jedynie od środka jezdni | 6 m |
Minimalny odległość od przedniej strony znaku lub sygnału drogowego podczas zatrzymania się, jeżeli znaki te zostałyby zasłonięte przez | 10 m |
Minimalny odległość od przejazdu kolejowego podczas zatrzymania się | 10 m |
Minimalny odległość od przejazdu tramwajowego podczas zatrzymania się | 10 m |
Minimalny odległość od przejazdazdu dla rowerzystów podczas zatrzymania się | 10 m |
Minimalny odległość od przejścia dla pieszych podczas zatrzymania się | 10 m |
Minimalny odległość od skrzyżowania dla pieszych podczas zatrzymania się | |
Maksymalna odległość między osobami idącymi w kolumnie i trzymającymi latarki | 10 m |
Długość pojazdu lub zespołów pojazdów uniemożliwiająca parkowanie poza wyznaczonymi w tym celu parkingami | 12 m |
Minimalny odstęp od słupka lub tablicy oznaczającej przystanek podczas zatrzymania się | 15 m |
Minimalny odstęp od punktów krańcowych wysepki, jeżeli jezdnia z jej prawej strony ma tylko jeden pas ruchu – podczas zatrzymania się | 15 m |
Maksymalna długość pojazdu samochodowego i naczepy | 16,5 m |
Maksymalna długość zespołu dwóch pojazdów. Wyjątki od zasady określa art. 62.4a prd. | 18,75 m |
Minimalna długość drogi, twardej, aby nie była uznana za drogę gruntową | 20 m |
Maksymalna długości kolumny pieszych która nie wymusza stosowania na idącym lewej stronie z przodu i z tyłu kolumny elementów odblaskowych | 20 m |
Maksymalna długość zespołu trzech pojazdów | 22 m |
Odległość znaku A-7 “ustąp pierwszeństwa” od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów nie przekracza 60 km/h | do 25 m |
Tyle w ciągu jednej sekundy przejeżdża pojazd jadący z prędkością 100 km/h | ok 30 m |
Minimalna odległość w jakiej należy umieścić trójkąt odblaskowy w razie awarii auta poza obszarem zabudowanym | 30 m |
Odległość znaku A-7 “ustąp pierwszeństwa” od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h | do 50 m |
Maksymalna długość kolumny pieszych | 50 m |
Odległość od pojazdu poprzedzającego jaką musi zachować kierujący pojazdem o dmc nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusu, w tunelu o długości powyżej 500 m poza obszarem zabudowanym | 50 m |
Minimalna przejrzystość powietrza poniżej której można użyć tylnych świateł przeciwgłowych | 50 m |
Maksymalna odległość w jakiej należy ustawić trójkąt ostrzegawczy w przypadku awarii auta poza obszarem zabudowanym | 50 m |
Odstęp do poprzedzającego pojazdu jaki musi zachować kierujący samochodem (poza samochodami o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusami) w tunelu o długości przekraczającej 500 m | 80 m |
Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów nie przekracza 60 km/h | do 100 m |
Minimalna odległość pomiędzy kolumnami pieszych | 100 m |
Odległość od przejścia w jakiej piesi mogą przechodzić przez jezdnię poza przejściem | 100 m |
Odległość skrzyżowania od przejścia dla pieszch w obrębie którego można przechodzić przez jezdnie, jeśli nie ma wyznaczonego przejścia dla pieszych | 100 m |
Odległość ustawienia trójkąta ostrzegawczego w przypadku awarii pojazdu na autostradzie | 100 m |
Minimalna widoczność światła latarki używanej przez kolumnę pieszych lub poganiacza | 150 m |
Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h | 150-300 m |
Minimalna odległość między piątym a kolejnym pojazdem zaprzęgowym | 200 m |