Opracowywane obecnie zmiany do ustawy o elektromobilności umożliwią autom z carsharingu nieograniczony wjazd na buspasy oraz darmowe parkowanie. Tak. Dotyczy to też pojazdów z silnikami spalinowymi.
Projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych został przekazany do konsultacji społecznych jeszcze pod koniec listopada ubiegłego roku.
Projekt obok zmian w zasadach wprowadzania w miastach stref czystego transportu, czy wprowadzenie ułatwień w budowie punktów ładowania pojazdów elektrycznych w budynkach wielorodzinnych przewiduje także zachęty dla rozwoju systemu carsharingu. Wypożyczane pojazdy mają być zwolnione z opłat za parkowanie i dopuszczone do korzystania z buspasów.
Pomysł nie podoba się stołecznym drogowcom
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zauważa miedzy innymi, że w ustawie nie określono żadnych wymagań dotyczących emisji spalin. A to oznacza, że z przywilejów będzie mogła korzystać Multipla, Fiat 125, czy Syrena Bosto.
Pomysł zmiany ustawy to wręcz krok wstecz:
Celem ustawy o elektromobilności jest promowanie pojazdów nisko- i bezemisyjnych. W tym celu w pierwotnym brzmieniu ustawy nadano przywileje bezpłatnego postoju i poruszania się po buspasach pojazdów elektrycznych. Niezrozumiałe jest teraz proponowanie kroku wstecz i rozszerzenie tych uprawnień na pojazdy współdzielone o dowolnym rodzaju napędu. Zwracamy przy tym uwagę, że z punktu widzenia emisji spalin pojazdy współdzielone są mniej pożądane, jako że są w ruchu częściej niż pozostałe auta.
Opinia ZDM – czytaj całość.