Skandal związany z majstrowaniem przy normach emisji spalin sprawił, że obiektem pożądania stały się stare diesle spełniające normy Euro 4 i Euro 5.
Od 2015 r rynek samochodów z silnikiem Diesla gwałtownie zmalał. W marcu 2020 r. tylko 31 procent wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Niemczech było napędzanych olejem napędowym.
Stare diesle poszukiwane
Platforma sprzedażowa, Mobile.de zauważa, że obecnie starsze diesle, które spełniają normy emisji Euro 4 i Euro 5, są wyraźnie lepiej sprzedawane niż nowe silniki wysokoprężne, które spełniają różne normy Euro 6.
Starsze diesle, spełniające normę Euro 4 znajdują nowego właściciela po około 40 dniach, te najnowsze z normą Euro 6 dopiero po 69 dniach.
Niemiecki Focus podaje że stare diesle spełniające normy emisji Euro 4 i Euro 5 drożeją bardziej, niż te najnowsze. O ile w okresie od marca 2019 do marca 2020 wzrost cen tych ostatnich wynosi ok 4,4%, to stare diesle z normą Euro 4 podrożały o blisko 8%.
http://ministerstwonaukijazdy.pl/stare-diesle-truja-mniej-niz-nowe/
Stare diesle trują… mniej
Badania przeprowadzone przez Center Automotive Research z Uniwersytetu Duisburg-Essen oraz Krajowa Agencja Ochrony Środowiska UBA udowodniły, że ograniczenia w użytkowaniu diesli spełniających normy Euro 3 i starszych, a w niektórych przypadkach nawet normy Euro 4 i Euro 5 w żaden sposób nie przyczyniają się do poprawy jakości powietrza. Mało tego – tam gdzie procentowy udział wulgarnych starych diesli jest procentowo więcej notuje się niższą zawartość NO2 w powietrzu niż tam, gdzie przeważają nowsze samochody.