Warszawa M20: Reaktywacja

 

Prąd reaktywacji znanych marek zatoczył koło wokół Forda i dotarł do Warszawy to znaczy do Krakowa, a konkretniej do Warszawy M20. Problem w tym, że samochód ten będzie dla przeciętnego kierowcy dostępny w równym stopniu, co myśliwiec F-35 dla polskiej armii. 

Nowa Warszawa pojawiła się na targach motoryzacyjnych Moto Session w Lublinie. Samochód ma nawiązywać do oryginalnej Warszawy M 20, jednak w odróżnieniu do tej starej – łatwiej go będzie kupić, jeśli będzie posiadało się odpowiedni zasób gotówki no i oczywiście jeśli  pojazd trafi do produkcji. Póki co mamy prototyp. Dobre i to, bo pomysł reaktywacji WSK  pomału dogorywa, a gdzie jak gdzie, ale na lubelskich targach motoryzacyjnych o motocyklu powinna pojawić się jakakolwiek wzmianka.

Warszawa z Krakowa

Warszawę M20 wskrzesza firma KHM Motor. Jej udziałowiec Zdzisław Kula posiada wyłączne prawa do nazwy „Warszawa” (znak towarowy 011970035) do 2023 roku. Firma początkowo twierdziła, że części do nowe warszawy ma dostarczać Ford, jednak koncern zdementował tę informację:

Nie została podpisana żadna umowa dotycząca jakiejkolwiek kooperacji Forda ze wspomnianą firmą. Używanie logotypu Ford na stronie internetowej KHM Motor Poland z informacją o takowej współpracy jest bezpodstawne i bezprawne.

Firma KHM Motor skorzystała z nadwozia i podzespołów Mustanga GT, ale nie porozumiała się w tej sprawie z twórcami tego modelu.

KHM Motor Poland wystosowała oficjalne przeprosiny i przyznała się do nieuprawnionego umieszczenia na swojej stronie znaku towarowego Ford.

Naszą intencją nie było w żadnym zakresie komercyjne skorzystanie z wartości Państwa znaku, ani też wykorzystanie w jakikolwiek sposób do uzyskania materialnych korzyści z jego umieszczenia. Znak Ford został użyty z szacunku i wdzięczności do marki, której części zostały wykorzystane do prototypu samochodu Warszawa M20 GT.

Zmodyfikowany Ford Mustang

Nowa Warszawa M20 jest w zasadzie zmodyfikowanym Mustangiem GT. Pojazd napędzać ma silnik 5.0 V8 o mocy 420 KM.

Ile to kosztuje?

Nowa M20 ma być produkowana na zamówienie. Firma chce zbudować około 100 aut. Cena ma mieścić się w przedziale w przedziale od 100 tys. do miliona złotych.

Ostatnia Warszawa M20 zjechała z taśmy produkcyjnej w 1973 roku.

 

testy na prawo jazdy

Czytaj też