Wstrzymanie egzaminów na prawo jazdy, częściowe zablokowanie szkolenia w szkołach nauki jazdy, zablokowanie możliwości przeprowadzania badań technicznych – to tylko niektóre skutki nieudanego wdrożenia systemu CEPIK 2.0.
Nikłe są szanse na to, aby długo zapowiadane przepisy dla młodych kierowców weszły w życie 1 stycznia 2017. Powód – ciągle ten sam: problem z wdrożeniem systemu CEPIK 2.0, na który wydano 140-150 mln zł.
zespół audytorów wskazuje jednoznacznie bardzo wysokie ryzyko nieudanego wdrożenia produkcyjnego w zakładanym terminie (01.01.2017 r.)
…można przeczytać w audycie
O problemach z wdrożeniem CEPIK-u pisaliśmy już wcześniej. Z systemu mają skorzystać między innymi starostwa wydające prawa jazdy, policja, sądy, WORD-y, stacje kontroli pojazdów a także nauki jazdy.
http://ministerstwonaukijazdy.pl/testy-na-prawo-jazdy-bedzie-wiecej-pytan/
Autorzy audytu, który wpłynął do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego rekomendują zamianę terminu uruchomienia produkcyjnego systemu z dnia 1 stycznia 2017 roku. Audyt zleciło Ministerstwo Cyfryzacji. Co ciekawe, z jego treści wynika, że… projekt wdrażania systemu CEPIK 2.0 należy opracować od nowa, tak aby zapewnić użytkownikom (obywatelom a także urzędnikom) skuteczne korzystanie z niego korzystanie.
Prawo jazdy 2017: jakie zmiany czekają miały czekać młodych kierowców
Co się stanie jeśli…?
Nieudane wdrożenie systemu CEPIK 2.0 grozi między wieloma innymi (i to już z dniem 2 stycznia 2017):
- zatrzymaniem (w skali całego kraju) wydawania dokumentów komunikacyjnych i to już z dniem 02.01.2017 r,
- zatrzymaniem badań technicznych pojazdów w skali całego kraju,
- częściowym wstrzymania szkolenia kierowców – nauki jazdy nie będą mogły pobrać numeru PKK,
- całkowitym wstrzymanie egzaminów teoretycznych w WORD-ach- ośrodki egzaminowania nie będą mogły pobrać numeru PKK,
http://ministerstwonaukijazdy.pl/okres-probny-dla-mlodych-kierowcow-znowu-przesuniety/